Salon sfeerfoto
Maak online een afspraak

Artikel 1 – Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Salta Voetzorg en een cliënt waarop Salta Voetzorg deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover daarvan niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

Terug naar inhoud

Artikel 2 – Diensten

Salta Voetzorg zal behandelingen naar beste inzicht en vermogen, in overeenstemming met goed vakmanschap en de code van branchevereniging ProVoet uitvoeren.

Terug naar inhoud

Artikel 3 – Afspraken

Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats (via website, telefoon of WhatsApp). Bij verhindering dient de cliënt dit zo spoedig mogelijk, uiterlijk 24 uur van tevoren, door te geven. Bij niet-tijdige afmelding kan 100% van het honorarium voor de gereserveerde tijd worden doorberekend.

Bij meer dan vijf minuten te laat verschijnen, mag de praktijk de verloren tijd in mindering brengen op de behandeling en het volledige honorarium berekenen. Bij overmacht vervallen bovenstaande verplichtingen.

Let op: Afmelden kan via website, telefoon, WhatsApp of e-mail.
Terug naar inhoud

Artikel 4 – Tarieven en betaling

Tarieven van behandelingen en producten zijn zichtbaar op de website en in de praktijk, inclusief 21% btw. Aanbiedingen gelden binnen de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.

Betaling geschiedt direct na de behandeling contant of per pin. In uitzonderingsgevallen kan per overboeking (factuur/Tikki) worden voldaan; de cliënt verplicht zich dan de factuur direct te betalen. Bij uitblijven van betaling kan de vordering ter incasso worden overgedragen; bijkomende kosten zijn voor rekening van de cliënt.

Terug naar inhoud

Artikel 5 – Werkwijze, persoonsgegevens & privacy

Voorafgaand aan de eerste behandeling vindt een anamnese plaats. De cliënt is verantwoordelijk voor juiste en volledige informatie m.b.t. ziektes, aandoeningen en allergieën. Op basis daarvan kan een eventuele contra-indicatie worden beoordeeld en kan doorverwezen worden (bijv. medisch pedicure, podotherapeut of huisarts).

Persoonsgegevens worden opgenomen in een geautomatiseerd systeem en behandeld conform de wettelijke richtlijnen; gegevens worden niet aan derden verstrekt, tenzij met toestemming en t.b.v. andere disciplines. Inzage in eigen behandelgegevens is te allen tijde mogelijk.

Terug naar inhoud

Artikel 6 – Geheimhouding

Salta Voetzorg hanteert geheimhouding over alles wat tijdens een behandeling vertrouwelijk wordt gedeeld, tenzij een wettelijke bepaling of rechterlijke uitspraak verstrekking aan derden verplicht.

Terug naar inhoud

Artikel 7 – Aansprakelijkheid

Salta Voetzorg is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat doordat de cliënt onjuiste of onvolledige informatie verstrekt over relevante aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.

Terug naar inhoud

Artikel 8 – Beschadiging en diefstal

De praktijk is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen. De pedicure is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en aangesloten bij de geschillencommissie via ProVoet. Beschadiging van meubilair/apparatuur/producten kan worden doorbelast; diefstal wordt gemeld bij de politie.

Terug naar inhoud

Artikel 9 – Garantie

Er geldt één week (7 dagen) garantie op behandelingen en producten. De garantie vervalt indien de cliënt:

  • andere dan geadviseerde producten heeft gebruikt;
  • producten niet volgens gebruiksaanwijzing heeft gebruikt;
  • adviezen niet heeft opgevolgd;
  • het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.
Terug naar inhoud

Artikel 10 – Klachten

Klachten over behandeling of product moeten zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk worden gemeld. Salta Voetzorg reageert binnen zeven dagen. Indien de klacht gegrond is, wordt de behandeling opnieuw en conform afspraak uitgevoerd. Bij uitblijvende overeenstemming kan de cliënt het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.

Terug naar inhoud

Artikel 11 – Gedrag

De cliënt gedraagt zich volgens algemeen aanvaarde normen. Bij aanhoudend onbehoorlijk gedrag (na waarschuwing) kan de toegang tot de praktijk worden ontzegd zonder opgaaf van redenen.

Terug naar inhoud

Artikel 12 – Recht

Op alle overeenkomsten tussen Salta Voetzorg en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. Bij uitleg van deze voorwaarden is de Nederlandse tekst leidend.

Terug naar inhoud